• Home
  • ABOUT US
  • NEXT DIGITAL
  • Next Sports
  • TOURNAMENTS
    • 2018
    • 2019
  • SERVICES
    • EVENT MANAGEMENT
    • RIGHTS MANAGEMENT
    • MERCHANDISE
    • DIGITAL AND SOCIAL MEDIA
    • PRODUCTION
    • SPORTS MARKETING
  • CONTACT US
  • Home
  • ABOUT US
  • NEXT DIGITAL
  • Next Sports
  • TOURNAMENTS
    • 2018
    • 2019
  • SERVICES
    • EVENT MANAGEMENT
    • RIGHTS MANAGEMENT
    • MERCHANDISE
    • DIGITAL AND SOCIAL MEDIA
    • PRODUCTION
    • SPORTS MARKETING
  • CONTACT US
NEXT MEDIA TO OWN EXCLUSIVE MEDIA RIGHTS  IN FOUR COUNTRIES FOR THE AFF SUZUKI CUP 2020

NEXT MEDIA TO OWN EXCLUSIVE MEDIA RIGHTS IN FOUR COUNTRIES FOR THE AFF SUZUKI CUP 2020

  • Posted by Thanh Tùng
  • On April 29, 2020
  • 0 Comments

VIETNAM, 27 April 2020 – Next Media Solutions Joint Stock Company (Next Media) announced today that they have acquired exclusive media rights to the AFF Suzuki Cup 2020 in four countries: Vietnam, Laos, Cambodia and Myanmar. The deal was brokered by Lagardere Sports, the exclusive commercial partner of South East Asia’s biggest football championship.

Under the terms of the partnership, Next Media will be able to broadcast or sub-license the rights to the tournament via free and paid services across all platforms, including terrestrial, IPTV, internet, mobile and public screenings, as well as through cable and satellite distribution.

Being the first company in Vietnam to own the entire media rights of the AFF Suzuki Cup across all broadcasting platforms, Next Media hopes to leverage the extensive reach of the most prestigious football tournament in the region to bring the tournament closer to football fans in the four markets.

Nguyen Trung Kien – General Director of Next Media Solutions JSC, said, “Everyone knows that the AFF Suzuki Cup receives the most attention from fans in South East Asia. To enable football fans to enjoy the tournament to the fullest, we are delighted to provide them with access to the matches in most convenient and efficient way possible, through any platform that is available to them. This is a gift that Next Media wants to bring to the fans of Vietnam and the other participating National Football Teams, and specifically affirms our strong partnership with Vietnamese national teams. We are confident that with Next Media’s proven experience in production and marketing, we will be able to bring the best football experiences to these fans.”

As a trusted partner in sports and digital media, Next Media strives to distribute the tournament to a majority of TV channels, websites and mobile content services. This partnership reinforces its leading position in South East Asia as a trusted partner in the field of sports and digital media. Furthermore, Next Media hopes to celebrate with Vietnamese fans in cheering on the Vietnam national team as Captain Park Hang Seo leads his team to defend the AFF Suzuki Cup Championship title.

Scheduled from October to December 2020, the AFF Suzuki Cup will once again unite the passion of football fans in the whole region and an increase in viewership is expected as the event continues the home and away group stage format, which drew fan attendance of more than 750,000 for the 2018 edition.

Post Views: 840
 1

0 Comments

Leave Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent Posts
  • Từ ngày 21/11 đến 25/11, người hâm mộ mua vé xem trận Đội tuyển Việt Nam giao hữu với CLB Borussia Dortmund (diễn ra lúc 19h tối 30/11) trực tuyến trên ứng dụng ví điện tử VNPAY sẽ được giảm 28% giá vé, với cả 3 mệnh giá 800 nghìn đồng; 1,2 triệu đồng và 1,6 triệu đồng.
  • Tổng Giám đốc Next Media Nguyễn Trung Kiên trúng cử Phó Chủ tịch phụ trách tài chính và vận động tài trợ VFF
  • Đội tuyển Việt Nam sẽ có trận giao hữu với CLB Borussia Dortmund trong hành trình chuẩn bị cho AFF Mitsubishi Electric Cup 2022, vào 19h ngày 30/11 trên sân vận động quốc gia Mỹ Đình
  • Đại diện CLB Borussia Dortmund hài lòng với công tác chuẩn bị cho trận đấu ngày 30/11
  • Đội tuyển U17 Việt Nam thi đấu khởi sắc trước chủ nhà U16 Borussia Dortmund
Categories
  • Tin tức
  • Uncategorized
Meta
  • Log in
  • Entries RSS
  • Comments RSS
  • WordPress.org
Recent Posts
  • Từ ngày 21/11 đến 25/11, người hâm mộ mua vé xem trận Đội tuyển Việt Nam giao hữu với CLB Borussia Dortmund (diễn ra lúc 19h tối 30/11) trực tuyến trên ứng dụng ví điện tử VNPAY sẽ được giảm 28% giá vé, với cả 3 mệnh giá 800 nghìn đồng; 1,2 triệu đồng và 1,6 triệu đồng.
  • Tổng Giám đốc Next Media Nguyễn Trung Kiên trúng cử Phó Chủ tịch phụ trách tài chính và vận động tài trợ VFF
  • Đội tuyển Việt Nam sẽ có trận giao hữu với CLB Borussia Dortmund trong hành trình chuẩn bị cho AFF Mitsubishi Electric Cup 2022, vào 19h ngày 30/11 trên sân vận động quốc gia Mỹ Đình
  • Đại diện CLB Borussia Dortmund hài lòng với công tác chuẩn bị cho trận đấu ngày 30/11
  • Đội tuyển U17 Việt Nam thi đấu khởi sắc trước chủ nhà U16 Borussia Dortmund
Categories
  • Tin tức
  • Uncategorized

2022 World Cup qualifiers

Previous thumb

V.LEAGUE 2020 DỰ KIẾN TRỞ LẠI VÀO NGÀY 5/6

Scroll

NEXT MEDIA

Địa chỉ: 18th Floor, VTC Online Building, 18 Tam Trinh, Hai Ba Trung District, Ha Noi

  • +84 466.802.233
  • info@nextmedia.vn
  • www.nextmedia.vn
Recent Posts
  • Từ ngày 21/11 đến 25/11, người hâm mộ mua vé xem trận Đội tuyển Việt Nam giao hữu với CLB Borussia Dortmund (diễn ra lúc 19h tối 30/11) trực tuyến trên ứng dụng ví điện tử VNPAY sẽ được giảm 28% giá vé, với cả 3 mệnh giá 800 nghìn đồng; 1,2 triệu đồng và 1,6 triệu đồng. November 21, 2022
  • Tổng Giám đốc Next Media Nguyễn Trung Kiên trúng cử Phó Chủ tịch phụ trách tài chính và vận động tài trợ VFF November 8, 2022
  • Đội tuyển Việt Nam sẽ có trận giao hữu với CLB Borussia Dortmund trong hành trình chuẩn bị cho AFF Mitsubishi Electric Cup 2022, vào 19h ngày 30/11 trên sân vận động quốc gia Mỹ Đình October 26, 2022
@2014 Specular -  Theme from Codeless, builded with Wordpress, Visual Composer and Redux